Plannen

Definitie van plannen

Een definitie voor de competentie plannen en organiseren is op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en de daarvoor benodigde tijd, acties, middelen en mensen inplannen en deze vervolgens doelmatig organiseren om de gestelde doelen te bereiken.

Prestatie-indicatoren voor plannen

  • Doelgerichtheid: Het stellen van duidelijke en meetbare doelen voor een taak of project.
  • Tijdbeheer: Het efficiënt indelen van tijd om taken binnen deadlines te voltooien.
  • Middelenallocatie: Het effectief toewijzen van mensen, geld en materialen aan taken.
  • Coördinatie: Het synchroniseren van activiteiten en taken om een soepele uitvoering te garanderen.
  • Flexibiliteit: Het kunnen aanpassen van plannen aan veranderende omstandigheden.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan plannen

  • Doelgericht
  • Flexibel
  • Initiatiefrijk
  • Ordelijk
  • Praktisch
  • Veelzijdig
  • Zelfstandig

Vaardigheden gerelateerd aan plannen

Andere termen

Verantwoordelijkheidsgevoel

Definitie van verantwoordelijkheidsgevoel Verantwoordelijkheidsgevoel is het vermogen en de bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen voor eigen acties, keuzes en de gevolgen daarvan. Een persoon met verantwoordelijkheidsgevoel handelt betrouwbaar en plichtsgetrouw,

Lees verder »

Onafhankelijkheid

Definitie van onafhankelijkheid Onafhankelijkheid is het vermogen om zelfstandig te denken, handelen en beslissingen te nemen, zonder onnodige invloed van anderen. Een onafhankelijk persoon vertrouwt op eigen inzichten en competenties,

Lees verder »

Optreden

Definitie van optreden Optreden is het vermogen om in actie te komen en doelgericht te handelen in situaties waarin beslissingen of ingrepen nodig zijn. Een persoon die effectief optreedt, toont

Lees verder »

Kennisbank

Juridische hulp voor jouw onderneming

Juridische hulp nodig als ondernemer? In dit artikel maken we je wegwijs met slimme tips voor je eigen onderneming. 

Zo maak je indruk tijdens het solliciteren

Het sollicitatieproces draait om meer dan alleen een cv; het gaat ook om hoe je op andere gebieden de juiste toevoeging kan zijn voor het bedrijf.

Energiebalans op het werk

hoe kunnen medewerkers hun energiebalans behouden op de werkvloer, daar waar veel van je wordt gevraagd?