Plannen

Definitie van plannen

Een definitie voor de competentie plannen en organiseren is op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en de daarvoor benodigde tijd, acties, middelen en mensen inplannen en deze vervolgens doelmatig organiseren om de gestelde doelen te bereiken.

Prestatie-indicatoren voor plannen

  • Doelgerichtheid: Het stellen van duidelijke en meetbare doelen voor een taak of project.
  • Tijdbeheer: Het efficiënt indelen van tijd om taken binnen deadlines te voltooien.
  • Middelenallocatie: Het effectief toewijzen van mensen, geld en materialen aan taken.
  • Coördinatie: Het synchroniseren van activiteiten en taken om een soepele uitvoering te garanderen.
  • Flexibiliteit: Het kunnen aanpassen van plannen aan veranderende omstandigheden.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan plannen

  • Doelgericht
  • Flexibel
  • Initiatiefrijk
  • Ordelijk
  • Praktisch
  • Veelzijdig
  • Zelfstandig

Vaardigheden gerelateerd aan plannen

Kennisbank

Welke vaardigheden heb je nodig als bedrijfsfotograaf?

Wil je weten welke vaardigheden een bedrijfsfotograaf moet beheersen? Lees dan snel verder en ontdek meer!

Wat is een vaardigheid?

Vaardigheden worden aangeleerd, ontwikkeld en verbeterd door middel van training, oefening en ervaring. Lees hier alles over vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig als recruiter?

Jezelf als recruiter blijven ontwikkelen en versterken? Ontdek hier meer over welke competenties je nodig hebt als recruiter.