Flexibiliteit

Flexibiliteit betekent de capaciteit om aanpassingen te maken aan nieuwe situaties, veranderingen en onverwachte omstandigheden. Dit houdt in dat men in staat is om zich snel en effectief aan te passen, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van het werk of de prestaties.

Praktijkvoorbeelden flexibiliteit:

  • Multitasking: Een flexibel persoon kan multitasken en zich aanpassen aan verschillende taken en verantwoordelijkheden. 
  • Veranderingen accepteren: Iemand die veranderingen in zijn of haar werk omarmt en accepteert. 
  • Onverwachte problemen oplossen: Kan effectief omgaan met onverwachte problemen en uitdagingen.
  • Nieuwe kansen benutten: Een flexibele werknemer kan nieuwe kansen benutten die zich voordoen, zelfs als deze buiten zijn of haar comfortzone liggen.

Vaardigheden flexibiliteit voorbeelden:

  • Aanpassingsvermogen
  • Creativiteit
  • Communicatievaardigheden
  • Geduld
  • Zelfvertrouwen
  • Time-management

Kennisbank

Welke competenties heb je nodig als consultant?

In dit artikel lees je alles over competenties die je moet hebben als consultant. Ontdek ze hier.

Wat zijn de manieren om beter te worden met Microsoft?

Microsoft is veruit het meest gebruikte besturingssysteem ter wereld.

IMPA (International Project Management Association)

IPMA-certificering is een stelsel waarbinnen projectmanagers zich op vakgebieden.