Autonomie

Definitie van autonomie

Een definitie voor de competentie autonomie is zich onafhankelijk gedragen; zelfstandig beslissingen durven nemen en handelingen verrichten.

Prestatie-indicatoren voor autonomie

  • Gaat een meningsverschil niet uit de weg.
  • Behoudt overzicht tijdens conflictsituaties.
  • Durft beslissingen te nemen, ook als er een risico aan verbonden is.
  • Kan anderen overtuigen.
  • Heeft een professionele uitstraling en gedraagt zich als een deskundige.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan autonomie

  • Zelfstandig.
  • Zelfverzekerd.
  • Krachtig.
  • Oprecht.

Vaardigheden gerelateerd aan autonomie

  • Besluitvaardigheid.
  • Initiatief.
  • Managementvaardigheden.
  • Overtuigingskracht.

Kennisbank

Welke competenties heb je nodig als consultant?

In dit artikel lees je alles over competenties die je moet hebben als consultant. Ontdek ze hier.

Wat zijn de manieren om beter te worden met Microsoft?

Microsoft is veruit het meest gebruikte besturingssysteem ter wereld.

IMPA (International Project Management Association)

IPMA-certificering is een stelsel waarbinnen projectmanagers zich op vakgebieden.