Schriftelijk communiceren

Schriftelijk communiceren: ideeën en meningen in begrijpelijke en correcte taal op schrift stellen.

Praktijkvoorbeelden schriftelijk communiceren:

  • Schrijft een correcte brief of notitie.
  • Schrijft duidelijke onderzoeksverslagen en rapporten.
  • Teksten zijn logisch opgebouwd en hebben een goede structuur.
  • Correcte spelling en zinsbouw.
  • Correct taalgebruik, vermijdt jargon.
  • Legt ingewikkelde zaken goed uit, desnoods op verschillende manieren.
  • Komt met goede voorbeelden.
  • Formuleert een voorstel of besluit helder en compleet.
  • Schrijft een beknopt, helder en relevant gespreksverslag.

Kennisbank

Welke competenties heb je nodig als consultant?

In dit artikel lees je alles over competenties die je moet hebben als consultant. Ontdek ze hier.

Wat zijn de manieren om beter te worden met Microsoft?

Microsoft is veruit het meest gebruikte besturingssysteem ter wereld.

IMPA (International Project Management Association)

IPMA-certificering is een stelsel waarbinnen projectmanagers zich op vakgebieden.