Perfectionistische instelling

Definitie van perfectionistische instelling

Een perfectionistische instelling verwijst naar de neiging om te streven naar perfectie en hoge kwaliteit in het werk. Het omvat een sterke drang naar nauwkeurigheid, grondigheid en het vermijden van fouten of onvolkomenheden.

Praktijkvoorbeelden perfectionistische instelling

  • Nauwkeurigheid: Het zorgvuldig en precies uitvoeren van taken, met oog voor details en het vermijden van fouten.
  • Hoge standaarden: Het vaststellen van hoge verwachtingen voor zichzelf en anderen, en het streven naar het overtreffen van deze normen.
  • Persistente verbetering: Het voortdurend streven naar persoonlijke groei en het verbeteren van vaardigheden en prestaties.
  • Grondige aanpak: Het nemen van de tijd en moeite om taken of projecten in detail te analyseren en ervoor te zorgen dat alles tot in de puntjes is uitgewerkt.
  • Projectwerk: Het herzien en verfijnen van werk tot het voldoet aan hoge standaarden.
  • Kwaliteitscontrole: Het nauwgezet controleren van producten of diensten om te zorgen dat ze voldoen aan de verwachte normen.
  • Persoonlijke groei: Continu zoeken naar manieren om zichzelf te verbeteren en te groeien.

Vaardigheden perfectionistische instelling voorbeelden

Andere termen

Nauwkeurigheid

Definitie van nauwkeurigheid Nauwkeurigheid verwijst naar de kwaliteit van zorgvuldigheid, precisie en correctheid in het uitvoeren van taken, het maken van beslissingen en het communiceren van informatie. Het houdt in

Lees verder »

Workflow management

Definitie van workflow management Workflow management verwijst naar het proces van plannen, organiseren, coördineren en optimaliseren van de stappen en activiteiten die nodig zijn om taken, processen of projecten efficiënt

Lees verder »

Luistervaardigheden

Definitie van luistervaardigheden Luistervaardigheden verwijzen naar het vermogen om actief en effectief te luisteren naar anderen, waarbij aandacht wordt besteed aan zowel verbale als non-verbale signalen, om een dieper begrip

Lees verder »

Kennisbank

Belangrijkste rollen in de Supply Chain

Supply chain management (SCM) draait om het afstemmen van alle schakels binnen de keten: van inkoop, productie en opslag tot distributie en klantlevering.

De belangrijkste vaardigheden om te hebben als een baas

Leidinggeven is een vak, waar je elke dag iets van bijleert. Dit zijn de vaardigheden als baas.

Competenties organiseren en bijwonen evenementen

Evenementen organiseren en bijwonen vereist een breed scala aan vaardigheden en competenties: lees meer in dit artikel.