Loyaal

Definitie van loyaal

Loyaliteit verwijst naar een sterk gevoel van toewijding, trouw en betrokkenheid ten opzichte van iemand of iets, zoals een persoon, groep, organisatie of zaak. Een loyaal persoon staat vast in zijn/haar steun en zal niet gemakkelijk van positie wisselen of vertrouwen schenden.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan loyaal

  • Betrouwbaarheid
  • Toewijding
  • Consistentie
  • Standvastigheid
  • Integriteit

Competenties gerelateerd aan loyaal

  • Relatiebeheer
  • Teamwerk
  • Vertrouwensopbouw
  • Engagement
  • Conflictbeheersing

Praktijkvoorbeelden loyaal

  • Een loyale werknemer zal bij het bedrijf blijven en zich inzetten voor het succes ervan, zelfs in moeilijke tijden.
  • In persoonlijke relaties zal een loyaal vriend steun bieden in goede en slechte tijden, zelfs als het niet populair of gemakkelijk is.
  • Een loyale klant blijft trouw aan een merk of bedrijf, zelfs als er concurrerende opties beschikbaar zijn.
  • In een teamomgeving zal een loyaal teamlid de groep verdedigen en haar beslissingen ondersteunen, zowel intern als extern.

Kennisbank

Competenties patissier

Welke competenties moet en patissier bevatten? Het vak van een patissier draait om verfijning, precisie en creativiteit. Nauwkeurigheid, geduld en een diepe kennis van producten zijn essentieel om de perfecte balans in smaak en textuur te bereiken.

Competenties eventplanner

Wil je weten welke competenties een eventplanner moet hebben? Lees dan snel verder en ontdek meer!

Het 7S-Model van McKinsey

Het 7S-model van McKinsey is bekend als een krachtig hulpmiddel om organisatorische verandering te begrijpen en te stimuleren. Lees hier meer over het 7S-model van McKinsey.