Loyaliteit

Definitie van Loyaliteit

Loyaliteit is de kwaliteit van trouw blijven aan iemand of iets, zoals een organisatie, team of set van overtuigingen. Het gaat om het consistent steunen en verdedigen van de belangen van de partij waaraan men loyaal is.

Prestatie-indicatoren voor Loyaliteit

  • Betrouwbaarheid: Het nakomen van afspraken en verplichtingen.
  • Integriteit: Het handelen op een eerlijke en ethische manier, zelfs als dat moeilijk is.
  • Betrokkenheid: Het tonen van inzet voor de organisatie en het helpen bevorderen van haar succes.
  • Samenwerking: Het werken aan het welzijn van het team en de organisatie.
  • Bescherming van reputatie: Het vermijden van acties die de reputatie van de organisatie kunnen schaden.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan Loyaliteit

  • Betrouwbaar
  • Standvastig
  • Toegewijd
  • Verantwoordelijk
  • Loyaal

Vaardigheden gerelateerd aan Loyaliteit

  • Integriteit tonen
  • Samenwerking
  • Positieve houding behouden
  • Organisatiebewustzijn
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Relatiebeheer

Kennisbank

De ideale klant zoeken

Het vinden van je ideale klant is als het vinden van een schat - het vergt geduld, strategie en een goed plan van aanpak. Of je nu een startende ondernemer bent of een gevestigd bedrijf runt, het kennen en begrijpen van je doelgroep is van cruciaal belang voor succes.

Competenties voorbeelden

Sta je op het punt om te solliciteren of ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Check competenties voorbeelden!

Alles over STEM-velden

STEM is een acroniem dat staat voor Science (Wetenschap), Technology (Technologie), Engineering (Techniek) en Mathematics (Wiskunde).