Feedback geven en ontvangen

Definitie van feedback geven en ontvangen

Feedback geven en ontvangen verwijst naar het proces waarbij informatie, observaties of meningen worden gedeeld om de prestaties, gedragingen of resultaten van een persoon te beoordelen en verbeteren. Het omvat zowel het kunnen geven van constructieve feedback aan anderen als het openstaan voor en effectief omgaan met feedback die aan jou wordt gegeven.

Praktijkvoorbeelden van feedback geven en ontvangen

  • Werkomgeving: Een manager die constructieve feedback geeft aan zijn/haar medewerkers om hun prestaties te verbeteren en doelen te bereiken. Daarnaast kunnen medewerkers ook feedback geven aan hun manager om problemen aan te kaarten of suggesties te doen voor verbetering.
  • Onderwijs: Docenten die feedback geven aan studenten om hun academische prestaties en leerproces te bevorderen. Studenten kunnen ook feedback geven aan docenten om hun onderwijsmethoden en leermaterialen te evalueren.
  • Teamwerk: Teamleden die elkaar feedback geven over de samenwerking, de bijdrage aan het team en de individuele taken. Het ontvangen van feedback stelt teamleden in staat om hun sterke punten en verbeterpunten te identificeren en hun prestaties aan te passen.

Vaardigheden feedback geven en ontvangen voorbeelden

Andere termen

Nauwkeurigheid

Definitie van nauwkeurigheid Nauwkeurigheid verwijst naar de kwaliteit van zorgvuldigheid, precisie en correctheid in het uitvoeren van taken, het maken van beslissingen en het communiceren van informatie. Het houdt in

Lees verder »

Workflow management

Definitie van workflow management Workflow management verwijst naar het proces van plannen, organiseren, coördineren en optimaliseren van de stappen en activiteiten die nodig zijn om taken, processen of projecten efficiënt

Lees verder »

Luistervaardigheden

Definitie van luistervaardigheden Luistervaardigheden verwijzen naar het vermogen om actief en effectief te luisteren naar anderen, waarbij aandacht wordt besteed aan zowel verbale als non-verbale signalen, om een dieper begrip

Lees verder »

Kennisbank

Hoe Microsoft Azure je dagelijkse werk efficiënter kan maken

Microsoft Azure, een naam die je vast wel eens hebt gehoord als je iets met technologie te maken hebt. Maar wat is het nou precies?

Coaching en psychologie

Coaching en psychologie lijken misschien twee verschillende werelden, maar ze vullen elkaar eigenlijk perfect aan.

Belangrijkste rollen in de Supply Chain

Supply chain management (SCM) draait om het afstemmen van alle schakels binnen de keten: van inkoop, productie en opslag tot distributie en klantlevering.