Leiderschap

Definitie van Leiderschap

Leiderschap is het vermogen om anderen te inspireren en te begeleiden om gezamenlijke doelen te bereiken. Dit kan het vermogen zijn om een visie te ontwikkelen en te delen, om anderen te motiveren, en om effectief te navigeren door veranderingen en uitdagingen.

Prestatie-indicatoren voor Leiderschap

  • Visie: Het communiceren van een duidelijke en inspirerende richting voor het team.
  • Delegeren: Het toewijzen van taken en verantwoordelijkheden op basis van individuele sterke punten.
  • Motiveren: Het stimuleren van teamleden om hun volledige potentieel te benutten.
  • Conflictbeheersing: Effectief omgaan met conflicten en het bevorderen van samenwerking.
  • Resultaatgerichtheid: Het bereiken van gezamenlijke doelen met het team.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan Leiderschap

  • Inspirerend
  • Strategisch
  • Veerkrachtig
  • Empathisch
  • Besluitvaardig
  • Coachend
  • Verantwoordelijk

Vaardigheden gerelateerd aan Leiderschap

Kennisbank

Welke vaardigheden heb je nodig als bedrijfsfotograaf?

Wil je weten welke vaardigheden een bedrijfsfotograaf moet beheersen? Lees dan snel verder en ontdek meer!

Wat is een vaardigheid?

Vaardigheden worden aangeleerd, ontwikkeld en verbeterd door middel van training, oefening en ervaring. Lees hier alles over vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig als recruiter?

Jezelf als recruiter blijven ontwikkelen en versterken? Ontdek hier meer over welke competenties je nodig hebt als recruiter.