Kijken en luisteren

Definitie van kijken en luisteren

Een definitie voor de competentie kijken en luisteren is in staat zijn om relevante en belangrijke informatie op te nemen door juiste interpretatie van verbalen en non-verbale signalen.

Prestatie-indicatoren voor kijken en luisteren

  • Geeft duidelijke en complete samenvatting van wat er is gezegd.
  • Blijft doorvragen om informatie compleet te krijgen.
  • Heeft aandacht voor lichaamstaal (non-verbale communicatie).
  • Spiegelt zichzelf op juiste manier.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan kijken en luisteren

  • Nieuwsgierig.
  • Oplettend.
  • Tactvol.
  • Inlevingsvermogen.

Vaardigheden gerelateerd aan kijken en luisteren

  • Communicatieve vaardigheden.
  • Luistervaardigheden.
  • Opmerkingsgave.
  • Redeneervermogen.

Kennisbank

IMPA (International Project Management Association)

IPMA-certificering is een stelsel waarbinnen projectmanagers zich op vakgebieden.

Kernkwadranten

Kernkwaliteiten zijn de specifieke sterktes die iemand kenmerken. Vaak de positieve kenmerken van de persoon in kwestie.

Competentieprofiel Facility Manager

De competenties op deze pagina zijn voorbeelden voor het profiel van een Facility manager. Welke kernkwaliteiten horen hierbij?