Kijken en luisteren

Definitie van kijken en luisteren

Een definitie voor de competentie kijken en luisteren is in staat zijn om relevante en belangrijke informatie op te nemen door juiste interpretatie van verbalen en non-verbale signalen.

Prestatie-indicatoren voor kijken en luisteren

  • Geeft duidelijke en complete samenvatting van wat er is gezegd.
  • Blijft doorvragen om informatie compleet te krijgen.
  • Heeft aandacht voor lichaamstaal (non-verbale communicatie).
  • Spiegelt zichzelf op juiste manier.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan kijken en luisteren

  • Nieuwsgierig.
  • Oplettend.
  • Tactvol.
  • Inlevingsvermogen.

Vaardigheden gerelateerd aan kijken en luisteren

  • Communicatieve vaardigheden.
  • Luistervaardigheden.
  • Opmerkingsgave.
  • Redeneervermogen.

Kennisbank

Welke competenties heb je nodig als consultant?

In dit artikel lees je alles over competenties die je moet hebben als consultant. Ontdek ze hier.

Wat zijn de manieren om beter te worden met Microsoft?

Microsoft is veruit het meest gebruikte besturingssysteem ter wereld.

IMPA (International Project Management Association)

IPMA-certificering is een stelsel waarbinnen projectmanagers zich op vakgebieden.