Conflicthantering

Definitie van Conflicthantering

Conflicthantering is het vermogen om effectief om te gaan met conflicten en spanningen binnen een team, organisatie of tussen individuen. Dit omvat het begrijpen van de bron van het conflict, empathie tonen, communicatie verbeteren en werken aan oplossingen.

Prestatie-indicatoren voor Conflicthantering

  • Empathie: Het vermogen om de gevoelens en standpunten van alle betrokken partijen te begrijpen en te waarderen.
  • Communicatievaardigheden: Het vermogen om duidelijk en respectvol te communiceren om misverstanden te verminderen.
  • Oplossingsgerichtheid: De mate waarin iemand in staat is om constructieve oplossingen te vinden die aan de behoeften van alle partijen voldoen.
  • Mediation: Het vermogen om als neutrale tussenpersoon te fungeren om conflicten op te lossen.
  • Emotionele intelligentie: Het begrijpen en beheren van eigen emoties en die van anderen in conflictsituaties.

Kernkwaliteiten gerelateerd aan Conflicthantering

  • Diplomatiek
  • Probleemoplossend
  • Geduldig
  • Empathie
  • Communicatief

Vaardigheden gerelateerd aan Conflicthantering

Kennisbank

Welke vaardigheden heb je nodig als bedrijfsfotograaf?

Wil je weten welke vaardigheden een bedrijfsfotograaf moet beheersen? Lees dan snel verder en ontdek meer!

Wat is een vaardigheid?

Vaardigheden worden aangeleerd, ontwikkeld en verbeterd door middel van training, oefening en ervaring. Lees hier alles over vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig als recruiter?

Jezelf als recruiter blijven ontwikkelen en versterken? Ontdek hier meer over welke competenties je nodig hebt als recruiter.